Το 3ο Γυμνάσιο Υμηττού στο SuupanniitynKoulu στην πόλη Πίρκαλα της Φινλανδίας

Αντιπροσωπεία μαθητών και καθηγητών του 3ου Γυμνασίου Υμηττού επισκέφτηκε το σχολείο SuupanniitynKoulu από 13 – 18 Μαΐου στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος που υλοποιεί κατά τη διετία 2018-2020. Στο πρόγραμμα με τίτλο TeaMS” (TeachingMigrantStudents) και κωδικό 2018-1-IT02-KA229-048076_5 συμμετέχουν τρία επιπλέον σχολεία από Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία. Η κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο στο εταιρικό σχολείο στη Φινλανδία είχε διττό σκοπό: αφενός την ανταλλαγή μαθητών για να γνωρίσουν τη φινλανδική οικογένεια και το φινλανδικό σχολείο και αφετέρου τη συμμετοχή των καθηγητών σε κοινές δραστηριότητες κατάρτισης με θέμα τη γνωριμία του Φινλανδικού Εκπαιδευτικού Συστήματος και την ανταλλαγή πρακτικών σε σχέση με την ενσωμάτωση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ή μαθητών προερχόμενων από οικογένειες μεταναστών.

        Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν σε φινλανδικές οικογένειες και βίωσαν την καθημερινότητά τους, γνωρίζοντας έτσι τον τρόπο ζωής τους, αλλά και καθημερινά παρακολουθούσαν μαθήματα του φινλανδικού σχολείου συμμετέχοντας παράλληλα σε δραστηριότητες και παρουσιάσεις, που είχαν σχεδιαστεί ειδικά για τα παιδιά που συμμετείχαν στην 3η κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+. Συγκεκριμένα, επισκέφτηκαν το μουσείο Moomin στο Τάμπερε, στο οποίο και περιηγήθηκαν, συμμετείχαν σε εργαστήρι μαγειρικής με παραδοσιακές συνταγές από κάθε χώρα, διασκέδασαν σε θεματικό πάρκο, οργάνωσαν βραδιά πίτσας και γνώρισαν την παραδοσιακή φιλανδική σάουνα που ολοκληρώνεται με το μπάνιο στην παγωμένη λίμνη. Στην αποχαιρετιστήρια γιορτή οι μαθητές από όλες τις χώρες παρουσίασαν μία θεατρική παράσταση που η κάθε ομάδα είχε προετοιμάσει στη χώρα της. Πρόκειται για τη δραματοποίηση στην αγγλική γλώσσα του θεατρικού «Το αγόρι με τη βαλίτσα» του Άγγλου συγγραφέα MikeKenny.

         Παράλληλα, οι καθηγητές από τις συμμετέχουσες χώρες παρουσίασαν πτυχές του δικού τους εκπαιδευτικού συστήματος που αφορούσαν και στη διδασκαλία των αλλοδαπών μαθητών (μεταναστών και προσφύγων). Συγχρόνως, πληροφορήθηκαν από το Διευθυντή Εκπαίδευσης της Πίρκαλα για τα δεδομένα και τους στόχους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του φινλανδικού σχολείου και συμμετείχαν στο μουσικό εργαστήρι Uulu. Τέλος, επισκέφθηκαν ένα Λύκειο του Τάμπερε, ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του και τον τρόπο ενσωμάτωσης των μεταναστών μαθητών και παρακολούθησαν υποδειγματική διδασκαλία ομάδας αλλοδαπών μαθητών, που η φινλανδική γλώσσα δεν είναι η μητρική τους.

            Αποτιμώντας την εβδομάδα της 3ης κινητικότητας στην πόλη Πίρκαλα της Φινλανδίας, μπορούμε να πούμε ότι ήταν εποικοδομητική, ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική. Μαθητές και καθηγητές δεχτήκαμε και απολαύσαμε την εξαιρετική φινλανδική φιλοξενία, γνωρίζοντας από κοντά τον τρόπο ζωής των κατοίκων, τις συνήθειές τους, το εκπαιδευτικό τους σύστημα, τον πολιτισμό και την κουλτούρα τους. Παράλληλα, αναπτύχθηκαν καινούριες φιλίες και σταθεροποιήθηκαν όσες είχαν δημιουργηθεί στις προηγούμενες κινητικότητες. Τέλος, όλοι βιώσαμε μοναδικές εμπειρίες, που θα μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη μας.

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα: Erasmus + ΚΑ229

Project Title: “TeaMS” (Teaching Migrant Students)

Code 2018-1-IT02-KA229-048076_5

3η Κινητικότητα στην Pirkkala (Φινλανδία): Από 13-05-2019 έως 18- 05-2019

Τίτλος προγράμματος Ανταλλαγής μαθητών: «Let’sacttogether”

Τίτλος Κοινής Δραστηριότητας Κατάρτισης: « Let’sshareourexperience”

Στη συνάντηση συμμετείχαν αποστολές από όλα τα σχολεία εταίρους, αποτελούμενες από 5 καθηγητές και 5 μαθητές.

Τα σχολεία που συμμετέχουν στη Σύμπραξη

  • Scuola Secondaria di primo grado “Casavola-D’Assisi ” , Modugno ITALY
  • Suupanniityn koulu, Pirkkala FINLAND
  • 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ, Δήμος Δάφνης – Υμηττού, Αττική
  • INSTITUTO DE EDUCACIÓN SECUNDARIA “ÁGORA”, CÁCERES SPAIN
  • Agrupamento de Escolas de Perafita , Perafita – Matosinhos PORTUGUL

Scroll to Top